Retur, fortrydelsesret & garanti

Retur, fortrydelsesret & garanti

Returnering af varer

Hvis du ikke er 100 % tilfreds med dit køb, kan du nemt returnere varen til os og få pengene tilbage, fratrukket et eventuelt returgebyr. Du har 45 dages fortrydelsesret fra den dag, du bestilte produktet. Efter denne dato er det ikke muligt at returnere varen.

Sådan returnerer du en vare:

  • Anmeld din returnering via vores kundeserviceportal

  • Vi sender dig en bekræftelse og instruktioner pr. e-mail

  • Husk, at du skal returnere varen inden for 45 dage fra bestillingsdatoen

  • Du får dine penge tilbage senest 14 dage efter, at vi har modtaget varen

Hvis du ønsker at returnere flere produkter, fx tøj og en trampolin (over 20 kg), opkræves altid det dyreste returgebyr. Det er dit ansvar som kunde at sikre, at returvaren kommer frem til os. Notér derfor forsendelsens trackingnummer, og bed om en kvittering fra dit posthus.

Hvis du ikke betaler for returfragten selv, trækkes returbeløbet automatisk fra din tilbagebetaling. Fortryder du dit køb og ønsker at returnere hele ordren, skal du kontakte kundeservice inden for 45 dage fra bestillingsdatoen og informere om, at du vil benytte din fortrydelsesret.

Returfragt:
Der skal altid betales for returfragt ved returnering, også hvis du benytter din fortrydelsesret. Har du en ubetalt faktura, skal du selv ændre forfaldsdatoen. Det kan du gøre på Klarna.dk eller ved at ringe til Klarna på 89 88 21 10.

Er din vare beskadiget, mangler du en returseddel, eller har du spørgsmål, kan du altid kontakte os via vores kundeserviceportal.

 


 

Ombytning af produkt

Hvis du ønsker at bytte din vare til en anden størrelse, farve eller model, skal du returnere varen som beskrevet ovenfor og derefter lave en ny bestilling. Når vi har behandlet din returnering, får du pengene tilbage, fratrukket returfragt. Se ovenfor for vilkår og priser på returnering.

Hvis du har brugt en rabatkode, mængderabat eller lignende ved køb, kontakt da kundeservice for kompensation, så du kan bestille igen.

 


 

14 dages fortrydelsesret

Når du handler hos Sellor.dk, har du ret til at åbne og afprøve din vare. Fortrydelsesretten gælder dog ikke for hygiejneprodukter. Et gebyr kan blive fratrukket din tilbagebetaling, hvis varen returneres i beskadiget stand (se nedenfor).

Hvis du fortryder dit køb, kan du returnere varen og få dine penge tilbage. I henhold til købeloven tilbyder Sellor.dk 14 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag, du modtager pakken.

 


 

Hygiejneprodukter

Fortrydelsesretten gælder ikke for produkter, som ikke kan sælges igen af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager. Dette gælder fx brystpumper, modermælkserstatningsmaskiner, kosmetik, undertøj m.m. Den gælder heller ikke for varer med begrænset holdbarhed eller produkter klassificeret som ferskvarer.

Undtagelse: Ved returnering af amme-bh’er, som er prøvet med ammeindlæg, accepteres returnering. Amme-bh’er, UV- og badetøj skal returneres i original emballage og i ubrugt stand. Eventuelle mærker og forseglinger skal være intakte. Ved beskadiget eller manglende original emballage kan en værdiforringelse forekomme – vurderes individuelt.

 


 

Produkter i beskadiget stand

Hvis en vare er blevet brugt mere end nødvendigt for at fastslå dens egenskaber og funktion, forbeholder vi os retten til at trække et beløb for værdiforringelse fra tilbagebetalingen. Dette vurderes fra sag til sag. Varen skal returneres i samme stand som ved modtagelsen. Hvis dette ikke er muligt, kontakt venligst kundeservice med det samme. Mangler originalemballagen, kan værdien reduceres – vurderes individuelt.

Du har mulighed for at benytte dig af fortrydelsesretten i op til 60 dage fra købsdatoen.

 


 

365 dages åbent køb ved ubrudt emballage

Som kunde hos Sellor.dk har du 365 dages åbent køb på varer med ubrudt forsegling. Emballagen må ikke være beskadiget eller åbnet. For varer uden separat emballage, fx løst leverede varer, skal alle mærker, klistermærker, etiketter mv. stadig være intakte. Varen må ikke være brugt og skal returneres i fuldstændig ubrugt stand.

 


 

Reklamation

Sellor.dk sælger alle produkter med 60 dages garanti.

Ønsker du at reklamere over en vare, bedes du kontakte vores kundeservice. Du bliver bedt om at sende en beskrivelse af fejlen samt tydelig billeddokumentation, så vi kan hjælpe dig hurtigst muligt.

Garantien dækker kun oprindelige fabrikationsfejl – altså fejl, som var til stede ved modtagelsen. Fejl skal kunne dokumenteres og bekræftes af Sellor.dk. Afhængigt af sagen kan du blive tilbudt gratis reparation, en ny vare eller prisafslag.

Garantien gælder ikke, hvis vi ikke kan finde nogen fejl, eller hvis skaden skyldes forkert brug eller håndtering.

 


 

Gi gjerne beskjed hvis du ønsker dette lagt inn i et design, en nettside, eller tilpasset som PDF eller infoside!