Salgsbetingelser

Salgsbetingelser

Parterne

Sælger: Sellor.dk
Kontaktadresse: Grimestadveien 157 A, 3160 Stokke
E-mail: support@sellor.dk
Telefonnummer: 41634367 

CVR-/Organisationsnummer: 833162802
Køber: Den person, der afgiver bestillingen.

 


 

Bestilling

Når køber har gennemført en bestilling, sendes en ordrebekræftelse til den angivne e-mailadresse. Ordrebekræftelsen indeholder oplysninger om produkter, priser, betalingsmetode og leveringsadresse.
Hvis der er fejl i ordrebekræftelsen, skal køber straks kontakte sælger.

 


 

Levering

Sælgers standard leveringstid er 7-14 hverdage. Der er fast fragtpris på 0 kr – uanset antal produkter i ordren.
Forlænget leveringstid kan forekomme ved helligdage eller særlige begivenheder. Ved forsinkelse uden forudgående besked fra sælger, kan køber kontakte os direkte.

 


 

Priser

Alle priser på webshoppen er angivet i danske kroner (dk) og inkluderer moms.
Samlet pris inkl. fragt og eventuelle gebyrer fremgår tydeligt før bestillingen bekræftes.

 


 

Undersøgelse af varen

Ved modtagelse anbefales det, at køber kontrollerer varen for skader, mangler eller uoverensstemmelser med bestillingen. Hvis der opdages en fejl, skal sælger straks kontaktes med henblik på reklamation.

 


 

Fortrydelsesret

Køber har ret til at fortryde købet i henhold til lov om forbrugeraftaler. Det betyder, at du kan returnere varen uden begrundelse inden for 14 dage efter modtagelse.

Meddelelsen om fortrydelse bør ske skriftligt.
Varen skal returneres til sælger inden for rimelig tid, og sælger er forpligtet til at refundere hele købesummen senest 14 dage efter modtagelse.
Sælger må ikke opkræve gebyrer for brug af fortrydelsesretten. Du må gerne undersøge varen, men ikke tage den i brug.

 


 

Mangler ved varen – købers rettigheder og reklamationsfrist

Ved fejl eller mangler skal køber reklamere inden for rimelig tid efter, at fejlen er opdaget eller burde være opdaget. Reklamation inden for 2 måneder betragtes altid som rettidig.
Reklamationsretten gælder i op til 2 år fra modtagelse af varen, og op til 5 år, hvis varen er beregnet til at holde længere.

Afhængig af situationen kan køber:

  • Tilbageholde betaling

  • Kræve afhjælpning eller omlevering

  • Kræve et passende afslag i prisen

  • Ophæve aftalen

  • Kræve erstatning

Reklamation bør ske skriftligt.

 


 

Afhjælpning eller omlevering

Køber kan kræve afhjælpning af manglen eller få varen ombyttet. Sælger kan afvise kravet, hvis det er umuligt eller medfører urimelige omkostninger.
Afhjælpning skal ske inden for rimelig tid, og sælger har normalt højst to forsøg.

 


 

Prisafslag

Hvis varen ikke afhjælpes eller ombyttes, kan køber kræve et prisafslag, som afspejler manglens betydning.

 


 

Ophævelse af køb

Hvis der ikke sker afhjælpning eller omlevering, og manglen ikke er uvæsentlig, kan køber ophæve købet.

 


 

Tvistløsning

Parterne bør søge at løse uenigheder i mindelighed.
Køber kan kontakte Forbrugerrådet for hjælp. Hvis enighed ikke opnås, kan sagen indbringes for Forbrugerklagenævnet.
Afgørelser fra Forbrugerklagenævnet er bindende 4 uger efter afgørelse, medmindre en af parterne indbringer sagen for domstolene.

 


 

Personoplysninger

Sælger må kun indsamle og behandle de oplysninger, der er nødvendige for at opfylde aftalen med køber.
Personoplysninger må kun deles med tredjeparter, hvis det er nødvendigt for at gennemføre købet eller krævet ved lov.
CPR-nummer må kun indsamles, hvis der er saglig grund og nødvendighed.

Køber kan altid kontakte sælger for spørgsmål om behandling af persondata, eller anmode om ændring eller sletning af sine oplysninger.

 


 

Betaling

Betaling kan ske med Visa, Mastercard, Vipps samt Klarna Faktura eller Klarna Delbetaling.

 


 

Forbehold

Sælger tager forbehold for trykfejl, prisændringer og eventuelle afvigelser i billeder. Produktfotos er illustrative og kan afvige fra det faktiske produkt.